An Experimental Newspaper by Semester 4 (4C) Journalism Students

Home � UiTM membantu ekonomi negara

UiTM membantu ekonomi negara

SHAH ALAM: Satu perjanjian usahasama antara Universiti Teknologi MARA (UiTM) antara pihak Malaysian Technology Development Corporation (MTDC) untuk membina Pusat Technopreneur UiTM-MTDC telah pun dimaterai pada Khamis, 31 Mac 2011, di Dewan Sri Budiman, UiTM Shah Alam dan dirasmikan oleh Yang Amat Berhormat Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Hj. Abdul Razak, yang seterusnya melancar Business Start-up Fund.

Perjanjian ini telah dirasmikan oleh Yang Amat Berhormat Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Hj. Abdul Razak Pusat ini akan menempatkan ruang pejabat dan 35 inkubator bagi tujuan pembangunan dan pengkomersialan produk penyelidikan, sesuai dengan tujuan MTDC untuk mempromosi dan mengkomersialkan kajian tempatan dan dalam usaha untuk membawa teknologi baru dari dari dalam negeri dan dipercayai mampu mempercepatkan pertumbuhan ekonomi negara.  

Peruntukan RM100 juta untuk Dana Permulaan Perniagaan (BSF) telah diluluskan sebagai inisiatif terbaru untuk membantu usahawan di luar sana bagi menghasilkan produk inovatif dan berpotensi di pasaran.  

Penyerahan cek sebanyak RM2.7K

Tags:

0 comments to "UiTM membantu ekonomi negara"

Leave a comment